اسکن سه بعدی چهره ورزشکاران برای استفاده در بازی های ورزشی

اسکن سه بعدی چهره ورزشکاران برای استفاده در بازی های ورزشی

در این بخش از اخبار فناوری اطلاعات شرکت مهرسانا به بررسی اسکن سه بعدی چهره ورزشکاران برای استفاده در بازی های ورزشی می پردازیم.

در CES 2019 که اخیرا در لاس وگاس برگزار شد، شرکت های کانن و هنرهای الکترونیک (Electronic Arts یا به اختصار EA) از نحوه گرفتن اسکن سه بعدی از ورزشکاران هنگام انجام فعالیت های ورزشی رونمایی کردند.

دستگاه عکاسی از چهره سیار با 17 دوربین کانن

هر سال، EA نیازمند گرفتن تصویر از چهره هزاران ورزشکار برای بازی های ویدیویی خود است اما کشاندن همه این ورزشکاران به لابراتووار عکاسی EA در ونکوور کانادا کار ساده ای نیست. بنابراین نیگل نان (Nigel Nunn) رئیس لابراتووار عکاسی در مصاحبه ای با GamesBeat گفت که EA از یک دستگاه عکاسی از چهره سیار با 17 دوربین کانن EOS 5D Mark IV یا EOS Rebel SL2 استفاده می کند که قابلیت حمل به مکان های مختلف را دارد.

تصاویر وضوح بالایی که این دستگاه می گیرد قابل استفاده در بازی هایی مثل NBA Live ،NHL ،Madden NFL ،FIFA و UFC هستند. EA با عکس گرفتن از چهره ورزشکاران در زوایای مختلف، چهره آنها را دیجیتالی نموده و انیمیشن سازان EA از آن به عنوان اساسی برای ساختن چهره کاراکترها در بازی های ویدیویی استفاده می کنند. این دستگاه عکاسی 17 دوربینه عکاسی از چهره ها را به سرعت و در حد چند دقیقه انجام می دهد.

ورزشکار در یک صندلی قابل حمل می نشیند. سپس دوربین ها به طور همزمان از چهره ورزشکار تعداد زیادی عکس با بالاترین وضوج می گیرند. سپس این عکس ها تحت فوتوگرامتری یا دیجیتالی شدن قرار می گیرند. EA می تواند این سیستم را به همه جای دنیا ببرد.

لابراتووار عکاسی با 153 دوربین کانن هماهنگ

اما برای شبیه سازی رئال حرکات بدن، EA ورزشکاران را به لابراتووار عکاسی یعنی جایی که از چهره و حرکات ورزشکار با 153 دوربین عکس برداری می شود، می آورد. این دوربین ها می توانند از همه زوایای بدن ورزشکاران عکس بگیرند. این نوع عکاسی تصاویر دقیقتری از تمام بدن ورزشکار گرفته که رئالیسم کاراکترهای انیمیشنی را افزایش می دهد. EA نرم افزاری برای کنترل هماهنگ دوربین ها از طریق همزمان کردن عکس برداری آنها، ساخته است.

نیگل نان افزود: “این موضوع برای بدن متفاوت است. ما به بدن ورزشکاران احتیاج نداریم چون می توانیم به جای آنها از بدل استفاده کنیم. نمی خواهیم از انواع فراوان و مختلفی از بدن ها عکس بگیریم. ولی به چهره ورزشکاران برای استفاده در این بدل ها نیاز داریم.”

شاید در آینده قادر باشیم هر چیزی را دیجیتالی کنیم. برای انجام این کار در زمان واقعی، EA باید از برخی از دانش های ماشینی برای دیجیتالی کردن و انیمیشن سازی در زمان واقعی استفاده کند. شاید! اما در حال حاضر، همین امکانات فعلی به منظور انجام بازی های ویدیویی عالی به نظر می رسند.

نویسنده مطلب: پریسا عصاره | شرکت مهرسانا | اخبار فناوری اطلاعات

درباره شرکت فناوری اطلاعات مهرسانا

ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت ، گرافیک ، برنامه نویسی و تولید محتوای آموزشی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *